The best psychologist in Tehran
فرم مصاحبه پیش از ازدواج چیست و هزینه مشاوره چقدر است

فرم مصاحبه پیش از ازدواج چیست و هزینه مشاوره چقدر است

  • فرم مصاحبه پیش از ازدواج چیست ؟

پرسشنامه پیش از ازدواج PMI که مختصر شده Premarital Inventory است به مجموعه سوالاتی گفته میشود که در هنگام مراجعه به مشاور از هر دو طرف دختر و پسر خواسته میشود به آن ها پاسخ دهند . این تست ها به گونه ای طراحی شده که با پاسخ به آنها و تحلیل پاسخ ها توسط مشاور هردو طرف به زوایای کامل شخصیت طرف مقابل خود پی خواهند برد . عموما در دوران نامزدی یکی از مهم ترین اموری که باید انجام شود مراجعه به یک فرد با تجربه برای انجام انواع آزمون ها ها از جمله تست 240 سوالی قبل از ازدواج و تست تفاهم است . حتما به یاد داشته باشید برای پایه ریزی یک زندگی خوب ، یک انتخاب درست بر پایه آگاهی کامل به دور از انتخاب های هیجانی نیاز است . روانشناسی ازدواج در این زمینه به  شما کمک میکند تا با انجام تست های زیر بتوانید آینده خود را به گونه بهتری رقم بزنید : 

 

  1. تست شخصیت شناسی مایرز-بریگز Myers-Briggs که با نام MBTI هم شناخته میشود.

  2. تست شخصیت شناسی هارتمن Hartman.

 

پس از انجام تست های فوق عموما سه مبحث اصلی به عنوان پروتکل مشاوره پیش از ازدواج مطرح میشود :

 

  1. بررسی ویژگی های شخصیتی زوجین

  2. بررسی سطح سلامت روان

  3. بررسی میزان تناسب شخصیت زوجین

 

  • هزینه مشاوره قبل از ازدواج :

یکی از مهمترین مولفه های مراجعه بیشتر افراد برای مشاوره پیش از ازدواج هزینه آن است . همواره شرایط اقتصادی بر زندگی تک تک ما تاثیر گذار است . برای ارائه این خدمت نیز باید هزینه آن را پرداخت . اما این هزینه چقدر است ؟ آیا ارزشش را دارد ؟ چرا هزینه های مختلفی برای ارائه این خدمت اعلام میشود ؟ برای پاسخ به این مسائل که جزو دغدغه های اکثر متقاضیان ازدواج محسوب میشود باید در ادامه همراه ما باشید .

یکی از مهمترین ملاک های قیمت گذاری درباره هر کالا یا خدمتی کیفیت آن است . مشاوره هم از این قاعده مستثنا نیست . کیفیت هم انواع مختلف درونی و بیرونی یا همان ظاهری و باطنی را شامل میشود . عموما دو فاکتور مهم ملاک قیمت قرار میگیرند :

  1. میزان تجربه مشاور :

تجربه امریست که در طول سالیان دراز بدست می آید . نه یک شبه است و نه خریدنی ! عموما یک مشاور با تجربه راهنمایی بسیار بهتر و سریعتری را میتواند برای کسانی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند داشته باشد . این افراد با توجه به تعداد بسیار بالای مراجعینی که در طول سالیان مختلف به آن ها مراجعه کرده اند موارد و کیس های مختلفی را مشاهده کرده اند . افرادی از طبقات مختلف با انگیزه های مختلف و ویژگی های اخلافی متفاوت سبب شده اند تا این دسته از مشاوران با سهولت بیشتری به واکاوی شخصیت مراجعین خود بپردازند . قاعدتا برای گرفتن وقت از این دست از مشاوران هم باید مدت زمان بیشتری در نوبت بمانید و هم مبالغ بیشتری را پرداخت کنید . این همان کیفیت باطنی خدماتی است که همواره با مبلغ بیشتر میتوانید دریافت کنید .

 

  1. موقعیت مکانی مشاور :

موقعیت مکانی هم یکی دیگر از ملاک های تاثیر گذار بر قیمت در این مقوله است . گذشته از این که هر شهری به تناسب توان اقتصادی مردم آنجا قیمت گذاری مختلفی برای ارائه خدمات مشاوره ارائه میکنند علاوه بر آن در هر شهری مناطق مختلف آن شهر نیز با توجه به سطح اقتصادی خود نیز مشمول این پراخت های مختلف میشوند . به طور مثال هزینه مشاوره یک مشاور خوب در تهران با شهرهای مشهد و اصفهان و تبریز و ... متفاوت است . جالب استبدانید که در شهر تهران هم در مکان های شمالی منطقه یک تهران مانند زعفرانیه و کامرانیه و نیاوران و اقدسیه و پاسداران و ونک و سعادت آباد و تجریش و شهرک غرب و ... ارقام متفاوتی از مناطق دیگر مانند شرق و غرب و جنوب تهران دریافت میکنند .

 

حتما به این نکته توجه داشته باشید که هنوز هم هستند کسانی که با توجه به خصوصیات وارسته اخلاقی درونی خود به حرفه مشاوره مشغولند . مشاوران با تجربه ای که اگرچه سالیان طولانی تجربه را به دوش میکشند و اگرچه در مناطق شمال تهران مشاوره میدهند اما همیشه توان اقتصادی مردم سرزمین خویش را در نظر میگیرند و ملاکشان صرفا پول نیست ! این مشاوران وارسته هزینه مشاوره پیش از ازدواج را مطابق با توان اقتصادی عموم مراجعین دریافت میکنند .

 

مشاوره رایگان از طریق پاسخ به سوالات شما
  • تلفن همراه و ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود و تنها برای اطلاع رسانی به شما در هنگام پاسخ به سوالتان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
بهترین روانشناس حال حاضر ایران