The best psychologist in Tehran
ضرورت مراجعه به یک مشاور خوب پیش از ازدواج

ضرورت مراجعه به یک مشاور خوب پیش از ازدواج

اهمیت و ضرورت مشاوره پیش از ازدواج

 

بر اساس آمار بالاترین آمار طلاق متعلق به زوجینی است که تنها یک سال از شکل گیری زندگی مشترکشان گذشته . این آمار نشان دهنده این است که دختر و پسر مواردی را که باید پیش از ازدواج در نظر میگرفتند را در نظر نگرفته اند و احتمالا عجولانه تصمیم به ازدواج داشته اند .


مشاوره پیش از ازدواج به ما کمک میکنه تا در جلسات مشاوره ما خودمان را بهتر بشناسیم و با نقاط قوت و ضعف خود بیشتر آشنا شویم  و در اصل آمادگی خودمان را برای ازدواج مورد آزمایش قرار بدیم تا بفهمیم دلیل اصلی مان برای ازدواج چیست و چرا میخواهیم وارد یک رابطه بلند مدت با یک فرد دیگر بشویم .

 


علاوه بر این مراجعه به مشاور موجب میشود تا علاوه بر شناخت خود ، طرف مقابل رابطه خودمان را هم بهتر بشناسیم و بفهمیم که آیا از همه جهت با یکدیگر تفاهم داریم یا فقط دست به اقدامی هیجانی زده ایم .
 


یک مشاوره پیش از ازدواج خوب سبب میشود تا از اقدامات هیجانی دوری کنیم و به شکلی منطقی و با نگاهی دوباره به همه جنبه های ایجاد یک رابطه ی درست تصمیمی درست را اتخاذ کنیم .

 

عموما کسانی که پیش از ازدواج خود به مطب یک مشاور خوب مراجعه میکنند در آینده خسارات روحی روانی بسیار کمتری را متحمل میشوند .




 

  • اصلا یک مشاور پیش از ازدواج چیکار میکنه ؟

 

  1. گفتگوی شما با طرف مقابلتان را هدفمند میکند : در این جلسات متوجه خواهید شد که چطور گفتگویی با طرف مورد انتخاب خود داشته باشید . چهارچوب گفتگوها موجب میشود درک بهتری از طرف مقابل خود داشته باشید و تصمیم درستی را بگیرید .

     
  2. نگاه شما را اصلاح میکند : به دلیل اینکه شما در مرکز این جریان قرار دارید شاید به درستی نتوانید تمام جنبه های این رابطه را ببینید و نیازمند فردی آگاه هستید تا از بیرون شما را مورد بررسی قرار دهد .
    این نگاه از بیرون به خودتان سبب میشود تا از تصمیمات عجولانه و غیر منطقی پرهیز کنید و در دام تصمیمات هیجانی و زود گذر نیفتید .


     
  3. ترسیم آینده ای که حاصل تصمیم امروز شماست : اگرچه هیچکس جز خداوند رحمن و رحیم نسبت به آینده مطلع نیست ولی مشاوره پیش از ازدواج میتواند فضایی از آینده شما را برای شما ترسیم کند . فضایی که در آن با مشکلات احتمالی که برایتان پیش خواهد آمد روبرو میشوید . در این ترسیم از مشکلات ، توان خود را هم محک خواهید زد که آیا آمادگی یا اصلا علاقه ای به رویارویی با این مشکلات دارید یا نه .

     
  4. پیش بینی ریسک ازدواج و ریسک پذیری برای شما  : یک مشاوره پیش از ازدواج صحیح ، ریسک ازدواج شما را پیش بینی میکند . این محاسبه ریسک بر مبنای خصوصیات و ویژگی های اخلاقی دختر و پسر شکل میگیرد . علاوه بر این توسط مشاور بررسی میشود که آیا طرفین رابطه توانایی گذر از این ریسک ها را دارند یا خیر .
     

مطمئن باشید از مشاوره پیش از ازدواج خود با یک مشاور خوب هرگز پشیمان نخواهید شد .

مشاوره رایگان از طریق پاسخ به سوالات شما
  • تلفن همراه و ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود و تنها برای اطلاع رسانی به شما در هنگام پاسخ به سوالتان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
بهترین روانشناس حال حاضر ایران