The best psychologist in Tehran
آیا مراجعه به مطب یک روانشناس خوب امری ضروریست ؟

آیا مراجعه به مطب یک روانشناس خوب امری ضروریست ؟

مراجعه به روانشناس

 

شاید شما هم جزو اون دسته از افرادی باشید فکر میکنید نیاز به روانشناس دارید .  دلیل این امر میتواند عواملی چون مشکلات شما با نوجوانتون ، مشکلاتی که در فرزند خودتون میبینید ، سوالاتی که در رابطه با فرزند پروری دارید ، رابط شما باهمسرتون ، تصمیم پیش از ازدواج ، نگرانی از روابطی که شروع میکنید و برای شما آسیب زننده هستند ، نگرانی از نداشتن اعتماد به نفس کافی و ... .

اگرچه یک روانشناس خوب میتواند تا حدود زیادی از سوالات شما در این رابطه را پاسخگو باشد اما قطعا یک روانشناس به تنهایی نمیتواند در رابطه با همه شاخه های روانشناسی تخصص بگیرد و به شکل تخصصی به مراجعه کنندگانش یاری رساند .

 

اگر شما به شخصه فکر میکنید که دچار اختلال وسواس ، دچار افسردگی ، اختلال دوقطبی و ... هستید . صرفا تشخیص شما ملاک درمان نخواهد بود . بسیاری از موارد که به مطب روانشناسان مراجعه میکنند خودشان بزگو میکنند که ما دچار فلان اختلال یا بیماری هستیم اما پس از بررسی های ابتدایی که انجام میشود روانشناس متوجه میشود که اختلال یا بیماری دیگری در کار است .

 

به عنوان مثال بسیاری از مراجعین که خودشان با برچسب افسردگی که به خودشان زده اند وارد مطب میشوند . تعداد انگشت شماری از آنها واقعا دارای افسرده هستند . عده ای از آنها دچار کمال گرایی هایی که مانع از رسیدن آنها ه اهدافشان میشود  و منجر به سرخوردگی آنها شده است .

 

علاوه بر این برای درمان هر بیماری یا اختلالی رویکردهای متفاوتی وجود دارد . درمان شناختی رفتاری ، طرح واره درمانی ، رفتار درمانی دیالکتیک ، انواع رویکردهای روانکاوی و ...  که هر روانشناسی بنا به حیطه کاری و حرفه ای اش نهایتا در چند مورد از این رویکردها تخصص پیدا خواهد کرد .

 

اینکه مراجع مشکلش دقیقا چیه و تشخیص اینکه چه رویکردی برای او مناسب است را مراجع نمیتواند تعیین کند . تشخیص این امر تنها در حیطه وظایف روانشناس است که با چه رویکردی و طی چه دوره ای فرد باید به کدام نوع از روانشناس مراجعه کند .

 

سیستم ارجاع در این راستا کمک میکند تا چنانچه فرد مراجعه کننده از مشکل خاصی رنج میبرد پس از آنکه توسط یک روانشناس خوب مرود بررسی قرار گرفت ، در صورت نیاز به روانشناسی خاص با رویکردی خاص ارجاع داده شود تا روند درمانی خود را نزد او و با رویکرد او تکمیل کند .

 

 

 

مشاوره رایگان از طریق پاسخ به سوالات شما
  • تلفن همراه و ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود و تنها برای اطلاع رسانی به شما در هنگام پاسخ به سوالتان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
بهترین روانشناس حال حاضر ایران